Himpunan berita semasa, terkini, muktahir, sensasi, gossip dan panas

Archive

SERAM ! RUMAH YANG PALING MENAKUTKAN DI DUNIA

on Wednesday, January 15, 2014

1. The White House


Penginap yang pertama adalah President John Adams dan dikatakan dia masih menjadi penghuni rumah ini lagi. Rumah besar macam mustahil takde hantu yang bersepah. Tempat pun selesa.

2. The Tower Of  London


Bangunan yang menjadi kebanggaan England ini adalah salah satu tempat yang seram di dunia. Ramai yang telah digantung dan dipenggal di sini. Hantu yang dikatakan paling popular adalah Anne Boleynisteri King Henry VIII yang dipenggal kerana tidak dapat melahirkan zuriat lelaki.

3. The Whaley House



Dibina pada 1857 oleh Thomas Whaley. Temapat ini adalah tempat Yankee Jim Robinson digantung secara umum. Kemudian berlaku pembunuhan Violet Whaley pada 1885. Tempat ni penuh dengan hantu yang mati disitu.

4. Edinburgh Castle, Scotland


Sudah berkurun istana ini menjadi tempat hantu berkeliaran, mayat tak berkepala. Ramai yang nampak tetapi sukar untuk dibuktikan. Pada 6 April 2001, satu kajian paranormal terbesar dibuat untuk membuktikan misteri yang ada dalam istana tersebut.

5. The Schooner Hotel, UK


Jolly OLd Englang adalah hotel yang paling tertua dan berhantu. King George III dan Charles Dickens pernah menginap di sini. Britis Poltergeist telah membuktikan dan iktiraf hotel ini sebagai hotel yang paling berhantu di Great Britain. Walaupun hotel ini dikatakan berhantu tetapi masih dibuka untuk penginapan.

5. Bhangarh Fort, India

Kubu India ini sangat behatu sehinnga kerajaan pun tidak membenarkan sesiapa masuk di kawasan kubu tersebut. Lagenda dikatakan bermula daripada seorang perempuan cantik dan ahli magis yang jahat telah meletakkan sumpah pada perempuan itu.

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment